Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Nove em 10 jovens busca Internet para resolver problema pessoal

·

Jovens buscam Internet para resolver problemas pessoais - por o5com
Por o5com – Flickr CC

Uma pesquisa realizada na Grã-Bretanha mostra que 9 em cada 10 menores de 25 anos, recorre a Internet para resolver problema pessoal.

A mesma pesquisa mostrou que apenas um terço dos jovens procura a mãe para discutir um problema, embora um número ainda menor, 1 em 20, iria falar com seu pai.

Segundo o jornal britânico The Telegrafic uma pesquisa feita pela Maximiles Surveys em nome de Get Connected, a linha de apoio nacional para menores de 25 anos, revelou que metade estaria mais inclinado a falar com um amigo sobre seus problemas. 42 por cento preferem se manter em contato com seus amigos pessoalmente.

O mesmo relatório revela um dado surpreendente. Mais da metade dos que procuram resolver seu problema através da Internet fica mais preocupado do que antes e apenas um quinto procura checar todas as informações comparando com outras fontes.

Andrew McKnight, Presidente do Conselho de Curadores de Get Connected, disse:

“Estes resultados mostram que existe uma necessidade de os jovens serem capazes de verificar os dados que encontram online, porque em muitos casos a vasta quantidade de informação disponível na Internet parece agravar ainda mais as suas preocupações pessoais. Como sociedade, estamos ficando cada vez mais dependentes da internet e é fundamental que os jovens da Grã-Bretanha saibam onde buscar informações confiáveis e suporte…”

Entre os principais problemas que os jovens procuram resolver, segundo a pesquisa, estão os de relacionamento, os relacionados com habitação e os problemas sexuais.